Snap en Amazon werken samen voor AR-shopping

Snapchat-gebruikers kunnen straks virtueel kleding van Amazon Fashion passen in de Snapchat-app, en doorklikken naar Amazon.

Drie van de vier lenzen
Afbeelding: Snap

Snap - de maker van de app Snapchat - en Amazon slaan de handen ineen rondom winkelen via augmented reality (AR). Snapchat-gebruikers kunnen binnenkort ook kleding Amazon Fashion passen via nieuwe AR-lenzen in de Snapchat-app. De samenwerking richt zich als eerste op de Verenigde Staten.

Van zonnebril tot apres ski

Amazon en Snap starten met vier lenzen, alle vier in de categorie zonnebrillen. Die categorieën lichten producten uit die gebruikers kunnen kopen in de Amazon-webwinkel. Kiest een Snapchat-gebruiker voor de lens met klassieke zonnebrillen, dan kan de persoon allerlei zonnebrillen in die stijl passen. Een leuk product kan aangeklikt worden. De gebruiker verlaat dan de Snapchat-app en komt op de Amazon-webpagina. Daar vindt de persoon meer informatie over het product en kan hij het eventueel kopen.

De andere drie lenzen zijn apres ski-stijlen, 'ogen zoals barbie' en de best beoordeelde zonnebrillen. Volgens Amazon kunnen Snapchat-gebruikers door de samenwerking nu vele duizenden zonnebrillen passen. 

Snap en Amazon spreken in een blog de ambitie uit om na zonnebrillen meer verticale productcategorieën toe te voegen in de Snapchat-app. 

Adformatie publiceerde medio oktober een achtergrondartikel over hoe Snap(chat) werkt aan winkelen via augmented reality. Het socialmediabedrijf werkt onder andere samen met bekende kleding- en schoenenmerken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie