Twitters samenwerking met Shopify moet webwinkels voordelen opleveren

Amerikaanse webwinkels kunnen als eerste aan de slag met de Twitter-app in de Shopify-winkel.

Afbeelding: Twitter

Twitter gaat een nauwere samenwerking aan met e-commerceplatform Shopify, waarmee merken webwinkels kunnen bouwen. In de Shopify-appwinkel staat vanaf nu een Twitter-app, die momenteel alleen door Amerikaanse merken te gebruiken is. Eenmaal gekoppeld aan het Shopify-account kan een merk de producten van de webwinkel eenvoudiger delen op Twitter. Een merk kan bepaalde producten uitlichten zodat ze extra opvallen bij gebruikers van de reguliere Twitter-app. 

Afrekenen bij de webwinkel

De Twitter-app synchroniseert automatisch met de Shopify-webwinkel, onder andere om de juiste voorraad van de webwinkel te tonen aan Twitter-gebruikers. Zij zien de producten van een webwinkel in een overzicht in de Twitter-app en kunnen bij interesse direct een bestelling plaatsen via de Shopify-webwinkel. 

Shopify is wereldwijd, ook in Nederland, beschikbaar. Niet bekend is of Twitter zijn app voor Shopify breder beschikbaar gaat stellen.

Twitter belooft meer vernieuwingen

Op Cannes Lions heeft Twitter meer veranderingen voor merken aangekondigd. Veel vernieuwingen komen vooralsnog echter niet beschikbaar voor Nederlandse merken. Een vernieuwing die wel wereldwijd debuteert, is Location Spotlight. Merken met fysieke winkels kunnen straks via Twitter potentiële klanten bewegen naar hun winkels - hoe precies is nog niet duidelijk.

In een tweet belooft Twitter later dit jaar meer nieuwe mogelijkheden te introduceren. Zo komt er een centrale hub waarmee adverteerders hun accounts kunnen beheren, verschijnen er nieuwe advertentieformaten en wordt het mogelijk om automatisch doelgroepen te targetten. Onduidelijk is of deze vernieuwingen wél direct in Nederland te gebruiken zullen zijn. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie