Overslaan en naar de inhoud gaan

Issuemakers sluit aan bij Rud Pedersen Group, dat het bureau volledig overneemt

Zweedse bureaugroep telt nu 19 Europese vestigingen, gespecialiseerd in public affairs en strategische communicatie.
Mayke (l) en Sybrig van Keep
Mayke (l) en Sybrig van Keep
Mayke (l) en Sybrig van Keep
Mayke (l) en Sybrig van Keep

Issuemakers is onderdeel geworden van de Rud Pedersen Group, dat het Amstelveense bureau volledig heeft overgenomen. De oprichters Mayke en Sybrig van Keep blijven aan Issuemakers verbonden, ook de naam van het bureau blijft behouden. Welk bedrag er bij de overname is betaald is niet bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Het initiatief voor de overname is door de founding sisters Van Keep zelf genomen om de continuïteit van het bureau op langere termijn te waarborgen. ‘We hadden al eerder met Rud Pedersen samengewerkt en er was altijd wederzijdse waardering voor de manier van werken. Het was voor ons een logische keuze’, zegt Mayke van Keep.

De internationale samenwerking in de Rud Pedersen Group geeft Issuemakers toegang tot veel kennis en ervaring in andere Europese markten, stelt Sybrig van Keep. ‘Door deze samenwerking kunnen we ons versterken. We hebben als bureau al 15 heel slimme adviseurs, daar komen er 600 bij, internationaal. Allen met andere achtergrond, kennis en ervaring.’

Issue Award

Rud Pedersen is in 2003 opgericht in Zweden door Morten Rud Pedersen. Het telt nu 19 bureaus verspreid over Europa. Er werken zogezegd 600 professionals in communicatie en public affairs.

Issuemakers zelf bestaat sinds 2008 toen Sybrig en Mayke van Keep, die ieder een eigen adviesbureau runden, hun krachten bundelden. Met een team van 15 medewerkers adviseren en ondersteunen zij organisaties bij het aanscherpen en bereiken van hun maatschappelijke en commerciële doelen.

Het bureau is bekend als initiatiefnemer van de uitreiking van jaarlijkse Issue Award, de Issuekalender het jaarlijkse Issuecongres

Kopen en groeien

De overname van Issuemakers is onderdeel van een snelle, autonome expansie van de Rud Pedersen Group. De afgelopen 2,5 jaar heeft het kantoren geopend in Duitsland, Bulgarije, Polen, Oekraïne, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Tsjechië. Ook betrad het de Franse en en Letse markt met minderheidsdeelnemingen en breidde het zijn aanwezigheid in Estland uit.

Morten Rud Pedersen
Morten Rud Pedersen
Sybrig (l) en Mayke van Keep
Sybrig (l) en Mayke van Keep

De overname van Issuemakers past in de strategie om te groeien in Europa om een hoger niveau van kwaliteit, service en relevantie te kunnen bieden, vertelt ceo en oprichter Morten Rud Pedersen. ‘Door de overname van Issuemakers kunnen we onze structuur nog dieper in de Europese Unie uitrollen. Het voordeel daarbij is dat we vanaf dag één een volledig operationeel bureau in Nederland hebben. Dat is uiteindelijk de snelste manier om die kwaliteit te leveren.’

Best geplaatst

Een inhoudelijk pluspunt is volgens de ceo ook dat  Issuemakers gespecialiseerd is in zowel strategische communicatie als public affairs, wat aansluit bij de Rud Pedersen Group. Het weet hoe het campagnes en issues moet aanjagen die zowel politiek inzicht als maatschappelijk begrip vereisen, aldus Morten Rud Pedersen: ‘Dat het ook nog onze waarden vertegenwoordigt maakt het voor ons het best geplaatste Nederlandse bureau.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in