Overslaan en naar de inhoud gaan

Alpro wil ontbijttafel verder veroveren

De januari-campagne ‘Jouw Karakter, Jouw Ontbijt’ van Alpro moet meer mensen aan een plantaardige start van de dag helpen.
Jouw ontbijt
Jouw ontbijt
© Alpro
Jouw ontbijt
Jouw ontbijt
© Alpro

Alpro, een plantaardig merk voor zuivelvervangers uit het portfolio van Danone, lanceert de campagne ‘Jouw Karakter, Jouw Ontbijt’ om Nederlanders aan te moedigen meer plantaardige opties in hun ontbijt op te nemen. De campagne benadrukt de diversiteit in ontbijtkeuzes en moedigt aan om plantaardige variatie toe te voegen aan het eetpatroon met producten als Mild & Creamy Zonder Suikers, Barista Haver en Plantaardige Variatie op Kwark. Het startschot van de campagne wordt gegeven met activaties op Utrecht Centraal (11-13 januari) en Rotterdam Centraal (18-20 januari). Alpro heeft voor de ontbijtcampagne ook een speciale website opgetuigd.

related partner content for mobile comes here

Gewoontes

Uit onderzoek weet Alpro dat de boterham met kaas of hagelslag de boventoon voert aan de ontbijttafel, maar dat er inmiddels veel mensen zijn die ook andere ontbijtgewoontes en voorkeuren op na houden. Ruim de helft van de ontbijtende Nederlanders varieert gedurende de week met wat ze eten in de ochtend. Yoghurt of kwark met toppings (31 pct) zijn na de boterhammen en crackers het populairst. Daarnaast ontbijt 12 procent met havermoutpap en 4 procent met overnight oats. De variatie in eetroutine is het duidelijkste te zien in West-Nederland waar naast yoghurt en kwark en havermout ook een voorkeur is voor fruit (14 pct) en smoothies (7 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in