Artis wil bezoekers in de winter trekken en komt met moordmysterie
Bezoekers gaan in het park op zoek naar een verdwenen journalist. 'Zo verbinden we storytelling, experience en technologie met elkaar.'
De Amsterdamse dierentuin komt met een luisterthriller ‘Moord in Artis’. Middels een applicatie wordt de bezoeker door het schemerige park geleid. Op deze manier wil Artis niet alleen het bezoekersaantal tijdens de wintermaanden stimuleren, maar ook een nieuwe doelgroep aanspreken. De thriller is door bureau Dawn ontwikkeld.
‘Wij willen mensen zonder kinderen aantrekken’, licht Jurian van der Hoeven, strateeg bij Dawn toe. ‘Met de applicatie ervaren zij het park op een nieuwe manier. Het is de bedoeling dat een dagje dierentuin voor hen hetzelfde wordt als een avondje bioscoop. De ticketprijs is tijdens de wintermaanden ook verlaagd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidAls HBO docent communicatie op een agrarische school valt het niet altijd mee om studenten te 'triggeren' met onderwerpen die betrekking hebben met de sector. Maar deze pakt werkelijk alles in één; de theorie en tools van de communicatie met storytelling, app, campagne en de sector; dierentuin. Mijn studenten Diergezondheid en management (specifiek gericht op de gezelschaps- en dierentuindieren) is een uitgelezen doelgroep om een proef experience mee uit te voeren. Ik ga graag deze uitdaging aan! In afwachting van jullie reactie verblijf ik.