Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van maart 2019

De maand dat het toeristisch bureau van de Faeröer de eilandengroep op slot deed en in Rusland een hotel opende voor 24/7-spelletjesgekken.
Shnowzer
Shnowzer

Visit Faroe – Gesloten voor Onderhoud

Bureau: eigen beheer

related partner content for mobile comes here

Visit Faroe strikes again. Het toeristisch bureau van de archipel ritst in Cannes al jaren de Lions aan elkaar met onorthodoxe campagnes. In deze nieuwe activatie sluiten de Faeröer een heel weekend  voor toeristen, behalve voor vrijwilligers die in ruil voor eten en overnachting willen meehelpen met het opknappen van trekpleisters. De reacties waren overweldigend en in no time meldden duizenden mensen van over de hele wereld zich aan. Dat gaat de Faeröer naast veel positieve publiciteit een schat aan nieuwe ambassadeurs opleveren.

Güd – Rescue Dogs

Bureau: J.Walter Thompson Brasil

Is het chihuahua of chiwawa? Het spellen van de namen van hondenrassen gaat nogal eens verkeerd. Ook op Google. Hondenvoerfabrikant Güd speelt daar slim op in met deze doing-good-activatie om pups in Braziliaanse asiels een thuis te geven. Eerst zochten ze met Google uit welke spellingsmissers mensen vaak maken. Vervolgens vernoemden ze te adopteren puppy’s naar de verkeerd gespelde namen van rassen. Shnawzer bijvoorbeeld. De volgende keer dat iemand op Google ‘shnawzer’ intypt, wordt hij via een advertentie naar een projectpagina geleid met een foto van een pup met de aanbeveling om die in huis te nemen.

The Trivial Pursuit Hotel

Bureau: Leo Burnett Moscow

In de buurt van Moskou komt een van bekendste bordspellen ter wereld tot leven. Het Trivial Pursuit Hotel is een luxe cottage met een sauna, open haard en haute cuisine-keuken. Maar wat het hotel bijzonder maakt, is dat je tijdens je verblijf alles betaalt met juiste antwoorden op Trivial Pursuit-vragen. De kennistest begint al bij het boeken van de kamer en duurt tot en met het uitchecken. Alleen voor échte fans.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in