Fitfluencers en hippe namen verleiden jongeren tot gevaarlijke sportsupplementen


De Dopingautoriteit waarschuwt jongeren: blijf weg van de razend populaire pre-workout-supplementen. Die middelen worden op sociale media heftig gepromoot, maar zijn gevaarlijker dan tieners en hun ouders denken, meldt het AD.
Vooral jongeren die veel aan fitness doen zijn volgens Hans Wassink van de Dopingautoriteit vatbaar voor de alom aanwezige reclame voor pre-workout-supplementen, die meer energie en uithoudingsvermogen beloven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagWassink: ‘Die producten worden op sociale media heftig gepromoot door fitfluencers die ze zelf soms ook verkopen. En ze hebben allerlei hippe namen als 'boost', 'blast' en 'power' die heel onschuldig overkomen.’
In de producten zitten soms verboden stoffen als DMAA (dimethylamylamine) die onder de dopingwet vallen en in het ergste geval tot hartproblemen en beroertes leiden, aldus het AD.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid