Wijnmerk lanceert buitencampagne met flinke dosis zelfspot
Het Britse wijnmerk Hun-in-a-can wilde hun wijn in blik met veel bombarie lanceren als een exclusieve wijn. Maar toen kwam de lockdown. Het merk, dat beweert de enige wijn in blik te produceren die zowel veganistisch is als Fairtraide, moest zijn plannen razendsnel omgooien. Een buitencampagne met een knipoog en flink wat zelfspot was het gevolg.
De posters, gemaakt door het creatieve bureau TBWA \ London, bestaan uit een reeks krachtige opmerkingen, waaronder: 'Heb je onze nieuwe advertentiecampagne gezien? Nee, ik dacht het niet.' En: 'Ons reclamebureau heeft onze poster hier gehangen. Ze zijn ons reclamebureau niet meer.'
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Lees ook: Waarom dit chipsmerk tijdens een lockdown zijn eerste buitencampagne lanceerde
De campagne van Hun, die maandag van start ging, zal in heel Londen verschijnen. Overigens is het wijn-in-blik merk niet de eerste die een buitencampagne met een sarcastische ondertoon lanceerde. Het Britse chipsmerk Emily Crisps deed onlangs hetzelfde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid