En dan hebben we het over een slordige 400 miljoen Chinezen tussen de 5 en 24 jaar. Ze zijn meestal het enige kind in een familie, en hebben een enorme invloed op het bestedingsgedrag van het hele gezin. Veel Chinese kinderen worden verwend en ze hebben steeds meer (zak)geld. Geschatte koopkracht van deze doelgroep: 75 miljard dollar.
Hoe moeten westerse bedrijven dit segment benaderen? Drie Chinese wetenschappers doen aanbevelingen. Zorg dat je als eerste een markt betreedt: de eerste in China opererende westerse banken hebben nu al een duidelijk ‘first mover advantage’, voor anderen is het lastig er dan nog tussen te komen. Benadruk de westerse ‘roots’ van het merk, Chinese jongeren zijn gek op merken uit de VS en Europa. Maak werk van klachtenmanagement, want jonge Chinezen worden op dat punt veeleisender. En verstrek ze westerse vormen van financiering: creditcards en leningen worden steeds beter geaccepteerd.
Chinese jeugd aantrekkelijke doelgroep
De metamorfose van China is adembenemend. Kenners vragen zich af wanneer het groeiwonder ten einde komt. Voorlopig is de groep van jonge…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu