De campagne, met een speciale website, moet helpen bij het maken van een keuze. Vorig jaar kwamen er bij de Consumentenbond ongeveer 7500 meldingen binnen over mobiele telefoons en abonnementen. 'Consumenten weten vaak niet waar ze met hun vragen en bezwaren terecht kunnen, bijvoorbeeld over rekeningen', zegt een woordvoerder tegen nu.nl.
78 Procent niet weet wat bijvoorbeeld een downloadsnelheid van 200 kbps betekent, zo blijkt uit een enquête die de Consumentenbond hield onder ruim duizend consumenten. Toch vindt 80 procent van de consumenten wel dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de keuze van hun abonnement. 'Terwijl de grote providers op dit moment zo’n 250 verschillende abonnemten bieden', aldus de zegsman.
Uit het onderzoek blijkt verder dat veel verkopers in telecomwinkels niet altijd de juiste informatie paraat hebben.
Consumentenbond met campagne rond abonnementen telecom
Het is voor consumenten steeds gecompliceerder om een keuze te maken uit het grote aanbod abonnementen en bundels die telecomproviders…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu