De rol heeft een lengte van 100 centimeter en een inhoud van 189 pepermuntjes. De King-rollen worden uitgedeeld op onder meer de Dam, het Museumplein en langs het IJ. Being There bedacht de actie voor King.
Op de verpakking van de pepermuntrol staan drie van de (nieuwe) titels van Willem-Alexander vermeld: Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau.
De ooit als Boomerang-kaart bedachte inhaker 'Alex' komt ook terug in de inhaakactiviteiten: King ligt tijdelijk als Alex in het schap bij diverse supermarkten. De rode elementen op de verpakking zijn voor de gelegenheid oranje gemaakt. Het is voor het eerst in de meer dan 90 jaar dat King bestaat dat de verpakking voor zo’n gelegenheid aangepast wordt.
Credits
Bureau: Being There
Concept & Creatie: Robrecht Stoekenbroek, Edward Stolze, Wilbert Leering, Pieter Scheltema
Account: Anita La Fors
Online PR bureau: The Gardeners
Offline PR bureau: ExPRtease
Promotieteam: Shivers
Productie rol: Sandor Thie
Verantwoordelijk bij klant: Marjolein Groeneveld

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu