Volgens de European Interactive Advertising Association (EIAA) groeit het aantal mediamultitaskers in Europa snel, en niet alleen onder jonge mensen. Multitaskers zijn behoorlijk kneedbaar. Ze switchen sneller van merk dan niet-mulitaskers en kijken vaker op merksites, prijsvergelijkingssites en consumentensites als ze op zoek zijn naar nieuwe producten. De EIAA vertelt merken hoe ze van deze ontwikkeling kunnen profiteren:
- Target de multitaskers in je multimediacampagnes.
- Zorg voor diverse (consistente) Web 2.0-compontenten in je campagnes.
- Steek ver boven het maaiveld uit met je campagnes.
- Gebruik technologieën die hot zijn voor deze early adopters.
- Probeer de multitaskers via mobiel internet op specifieke locaties te bereiken.
- Communiceer ’s avonds, want vooral dan zijn multitaskers actief.
- Ken de complexe communicatieomgeving van multitaskers goed.
- Zorg dat je online goed vertegenwoordigd bent en monitor je merkreputatie op Web 2.0
- Kijk voor inspiratie in de casesbibliotheek van EIAA en ontdek hoe anderen internet inzetten.
Bron: Marketing Week

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu