Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese erkenning titel Register Marketeer

Marketing is eindelijk een erkend vak, zo meldt het Nima.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het eerste officieel erkende, Europese kwaliteitsstempel voor ervaren top marketingmanagers en -adviseurs komt uit Nederland.

Zij kunnen nu via de titel Register Marketeer persoonscertificering verkrijgen op basis van de internationale norm ISO/IEC 17024.

De Raad voor Accreditatie heeft de European Marketing Certification Foundation (Stichting EMCF) geaccrediteerd als Certificerende Instelling voor personen.

Deze Stichting EMCF is in Europa de eerste certificerende instelling voor marketeers, en is opgezet door het NIMA (het Nederlands Instituut voor Marketing) en het College Register Marketeers.

Voorzitter van het netwerk van Register Marketeers, Hans Gillis: "Voor topstrategen in marketing zijn de officiële titel en de certificering van grote waarde.

"Zowel voor binnenlandse, als buitenlandse bedrijven staat de titel Register Marketeer garant voor zeer brede en up-to-date kennis en ervaring op strategisch marketing niveau. Ik verwacht dat de Register Marketeer de komende jaren niet alleen een plek zal krijgen in de boardroom als CMO, maar ook een belangrijke invloed zal hebben op de innovatie van het marketingvak."

De titel Register Marketeer is in 1992 in het leven geroepen in nauwe samenwerking met het NIMA. In juli 2005 is de onafhankelijke Stichting EMCF opgericht om Register Marketeers te kunnen certificeren.

"Vanuit het NIMA en later vanuit de Stichting EMCF is meer dan twee jaar gewerkt aan het verkrijgen van deze accreditatie. De bestaande procedures en vereisten om Register Marketeer te kunnen worden zijn tijdens het accreditatieproces geobjectiveerd en afgestemd op de internationale normen voor persoonscertificering. De titel Register Marketeer krijgt hiermee een meerwaarde, een duidelijke erkenning in de markt", aldus Frans Cornelis, voorzitter van de Stichting EMCF.

De Stichting EMCF kent persoonscertificering toe aan marketeers die op hoog strategisch niveau werkzaam zijn. De marketeers moeten voldoen aan vastgestelde criteria voor opleiding, werkervaring en nevenactiviteiten. Gecertificeerde marketeers krijgen de officiële titel Register Marketeer (RM).

De persoonscertificering is 5 jaar geldig, waarbij jaarlijks punten behaald moeten worden voor permanente educatie (actualisering van kennis en competenties). Iedere 5 jaar vindt hercertificering plaats.

Petra Claessen, directeur NIMA: "Register Marketeers werken in de top van het bedrijfsleven. Juist daar is momenteel grote behoefte aan herkenbaarheid van kwaliteit. Steeds meer bedrijven, waaronder de bedrijven uit onze Top Marketing Club, onderkennen de noodzaak van marketing op het hoogste niveau. De persoonscertificering van Register Marketeers komt precies op het juiste moment."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in