Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen lijden onder belregister

De goededoelensector komt in de problemen als de Eerste Kamer later dit jaar instemt met de wettelijke maatregelen die ongewenste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Peter Helmer, voorzitter van de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie in het Nederlands Dagblad. Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken wil de Telecomwet aanvullen met een wettelijk verplicht register waar mensen zich kunnen registreren als ze gevrijwaard willen blijven van verkooptelefoontjes.

De Tweede Kamer stemde daar vorige maand mee in. Het huidige bel-me-niet-register van Stichting Infofilter, een initiatief van de callcenterbranche zelf, is volgens Heemskerk onvoldoende om irritatie over ongewenste verkooptelefoontjes weg te nemen.

De brancheorganisaties voor goede doelen vinden dat zij nu ten onrechte benadeeld worden. ‘De goeden moeten nu onder de kwaden lijden', vindt Helmer. Als de liefdadigheidsinstellingen moeten uitwijken naar andere manieren om donateurs te werven, zullen de kosten stijgen, verzekert hij. Telemarketing is voor goede doelen een relatief goedkoop en effectief middel om donateurs te werven en te behouden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in