Volgens Nielsen Media liepen de bestedingen op internet terug van 3,76 tot 3,4 miljard dollar. Daarbij stak internet negatief af tegen de totale advertentiemarkt in de VS, want die gaf een licht herstel te zien met een toename van 2,3 procent in het eerste halfjaar tot 46,5 miljard dollar. De groei is echter vooral veroorzaakt door lokale kranten (+ 9 procent) tot 6,7 miljard dollar, en tv-netwerken (+ 5,6 procent) tot 10,2 miljard dollar. Behalve met internet ging het ook met de bestedingen bij tijdschriften niet goed: 1 procent minder tot een totaal van ruim 6,3 miljard dollar, meldt Planet.
Minder online reclame in VS
Aan online advertenties is in het eerste halfjaar van 2002 in de Verenigde Staten 8,4 procent minder besteed dan in de eerste 6 maanden van…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu