De omslag van analoge naar digitale kanalen is voor velen hels. Bijvoorbeeld voor de muziekindustrie, die de tegenvallende cd-verkoop maar niet kan compenseren via betaalde downloads.
Feit is: de troeven zijn in handen van wie terrein wint in groeimarkten, niet van wie focust op behoud van bestaande markten. Zó verenig je het beste van de oude analoge en nieuwe digitale wereld volgens Tony Effik, strategisch planner bij Publicis Modem:
- Focus op de totale klantervaring, niet op een reclameboodschap van 30 seconden op tv.
- Help of entertain de klant.
- Zorg voor een interactieve merkomgeving.
- Meet voortdurend effecten en verbeter continu, niet alleen achteraf.
- Verspreid content die je samen met je klanten hebt ‘gemaakt’ over websites van derden. Bied klanten op die manier een totaalervaring.
- Kijk niet achterom maar vooruit, met een beetje geloof, een beetje moed en héél veel passie.
Bron: Admap

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu