Kinderen zijn dus in een zeer vroeg stadium klaar voor de consumptiemaatschappij waardoor de ballenbak wel kan worden afgeschaft, was gisteren de conclusie op een congres over 'kidsmarketing' in Leiden. Op het congres bespraken vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, onderzoeks- en reclamebureaus hun nieuwste bevindingen op dit gebied, meldt De Telegraaf. Grote bedrijven staan te springen om het consumentengedrag van zeer jonge kinderen te beïnvloeden. Zo is al geëxperimenteerd met voor kleine kinderen interessante blauwe chips en pratende verpakkingen die brabbeltaal uitslaan. Op het congres bleek dat kinderen de komende jaren veel vaker bestookt zullen worden met specifiek op deze doelgroep gerichte reclameuitingen. Vanaf vier jaar blijken kinderen al invloed uit te oefenen op het koopgedrag van hun ouders.
"Peuters zijn al consumenten"
Peuters worden een steeds grotere doelgroep voor bedrijven. Uit onderzoek blijkt dat kinderen vanaf 2 jaar al een verband kunnen leggen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu