Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-crisis? Komt door het management

40 procent Britse managers noemt falen van topmanagement grootste bedreiging voor reputatie onderneming
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wie of wat vormt de grootste bedreiging voor de reputatie van een organisatie? Het eigen topmanagement, zo blijkt uit onderzoek onder ruim 500 Britse managers. Ruim 40 procent ziet fouten van de board als grootste potentiele pr-brandhaard. Op twee: de online veiligheid, of beter: het gebrek daaraan.

related partner content for mobile comes here

CEO

Opvallende derde plek is het rijtje bedreigingen is er voor de hoogste baas van de firma. Maar liefst dertig procent noemt het reilen en zeilen van de CEO als een groot afbreukrisico. Het werd verricht door Ignyite, een bureau voor online reputatiemanagement. Doel van het onderzoek was na te gaan of Britse ondernemingen klaar zijn voor een crisis. Dat bleek tegen te vallen. In slechts 17% van de gevallen was iets als een crisismanagementteam opgetuigd. Eén op de vijf ondervraagden gaf aan dat er een crisisplan is dat in de hele organisatie bekend is.

Het onderzoek van Ignate werd uitgevoerd onder 8 bedrijfssectoren.  Het blijkt dat de meeste reputatiecrises plaatsvinden in de transport-, reis-en vrijetijdsbranche. 16 procent van de ondervraagden in deze sector gaven aan net een reputatiedip achter de kiezen te hebben (vs 8 procent in het totaalonderzoek). Tegelijkertijd gaf een kwart van de ondervraagden in deze sector aan dat er in het geheel geen sprake was van een crisisplan.

Overheid

Van alle sectoren is de overheid het slechts voorbereid op een pr-crisis, aldus de ondervraagden. 16 procent van de overheidsmanagers vindt de voorbereiding tekort schieten, tegen 10 procent van het geheel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in