De nieuwe slogan van TNT: Sure we can.
De nieuwe 'strapline' moet de "can do-mentaliteit" van het bedrijf meer onderstrepen. ' "Can do" is immers een reflectie van onze businesscultuur', aldus TNT.
Met andere woorden: wij Kunnen Alles Vervoeren.
Maar de slogan staat ook voor iets duurzaams: zo helpt TNT bij de uitvoering van het World Food Programme, met name in de logistieke processen.
En met het initiatief 'Planet Me' wil het bedrijf bijdragen aan een beter milieu, door natuurvriendelijke kantoren te bouwen en hybride en elektrische vervoersmiddelen aan te schaffen.
Peter Bakker, CEO TNT: "TNT komt door deze nieuwe slogan niet meer zo verlegen over. We hebben het gevoel dat we over onze echte 'differentiating' mentaliteit moeten vertellen. 'Can do' is simpelweg de manier waarop we werken. Het is de houding die we aannemen als we problemen oplossen en ons dagelijks werk doen. Naar al onze stakeholders, en de wereld buiten TNT.'
Op de site wordt het allemaal haarfijn uitgelegd in dit filmpje. In het Engels, maar wel met een heerlijk vet Nederlands accent.
De nieuwe slogan is al te bewonderen op de vernieuwde Express en Group websites (onder andere de zoekfuncties en de usability zijn aangepakt, en er zijn selfservice-shippingtools aan toegevoegd, in navolging van UPS, zoals de mogelijkheid om zendingen te traceren), de komende maanden wordt het uiterlijk van alle vervoersmiddelen ook aangepakt, net als alle communicatiematerialen en campagnes.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu