Overslaan en naar de inhoud gaan

City marketing: 'geïntegreerde aanpak'

Citymarketing vraagt een geïntegreerde aanpak, waarbij citymarketing wordt ingebed in het politieke en bestuurlijke proces. Ook zijn voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Erik Braun in zijn proefschrift City Marketing: Towards an integrated approach verdedigt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De hoofdvraag in het proefschrift van Braun luidt: ‘hoe kunnen steden effectief gebruikmaken van marketing?’ Het antwoord begint volgens hem met het gebruiken van de basale marketingfilosofie, waarin de klant centraal wordt gesteld. Daarna kunnen marketinginstrumenten worden ingezet om de keuzes, het gedrag en het beslissingsproces van de ‘klanten van de stad’ te beïnvloeden.

In het concept voor het managen van citymarketing, maakt Braun onderscheid tussen twee coördinatieniveaus: marketingactiviteiten voor specifieke doelgroepen en citymarketingactiviteiten die relevant zijn voor meerdere doelgroepen, zoals imagomanagement.

Braun nam in zijn onderzoek de citymarketing van de steden Basel, Birmingham, Göteborg en Rotterdam onder de loep. Daar kwamen acht succesfactoren uit naar voren, zoals een eenduidige politieke verantwoordelijkheid voor citymarketing en het onderkennen, regisseren en coördineren van marketingactiviteiten die relevant zijn voor meerdere klantgroepen van een stad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in