
Dat concludeert Erik Braun in zijn proefschrift City Marketing: Towards an integrated approach verdedigt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De hoofdvraag in het proefschrift van Braun luidt: ‘hoe kunnen steden effectief gebruikmaken van marketing?’ Het antwoord begint volgens hem met het gebruiken van de basale marketingfilosofie, waarin de klant centraal wordt gesteld. Daarna kunnen marketinginstrumenten worden ingezet om de keuzes, het gedrag en het beslissingsproces van de ‘klanten van de stad’ te beïnvloeden.
In het concept voor het managen van citymarketing, maakt Braun onderscheid tussen twee coördinatieniveaus: marketingactiviteiten voor specifieke doelgroepen en citymarketingactiviteiten die relevant zijn voor meerdere doelgroepen, zoals imagomanagement.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftBraun nam in zijn onderzoek de citymarketing van de steden Basel, Birmingham, Göteborg en Rotterdam onder de loep. Daar kwamen acht succesfactoren uit naar voren, zoals een eenduidige politieke verantwoordelijkheid voor citymarketing en het onderkennen, regisseren en coördineren van marketingactiviteiten die relevant zijn voor meerdere klantgroepen van een stad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee