Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingaanpak bij personeelswerving en -binding

In de strijd om het toptalent moeten managers denken als marketeers, zeggen twee Canadese onderzoekers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerst wordt met behulp van de vier marketingmix-p’s een aantrekkelijk ‘baan-aanbod’ gecreëerd. Vervolgens worden met behulp van relatiemarketingconcepten sterke, duurzame relaties met medewerkers opgebouwd.

De derde fase heeft betrekking op de uitkomsten van dit proces: personeels-committering en -tevredenheid. Dat zorgt ervoor dat het personeelsverloop afneemt, dat de stabiliteit en performance van het bedrijf toenemen en dat medewerkers zich sterker gaan opstellen als promoters - ‘marketeers’ - van het bedrijf.

Bron: Business Horizons. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in