Overslaan en naar de inhoud gaan

Sandra Streukens wint SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2006

Gisteren is de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2006 uitgereikt aan Sandra Streukens met het proefschrift 'Return on services'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren is de -PIM Marketing Wetenschapsprijs 2006 uitgereikt aan Sandra Streukens met het proefschrift 'Return on services'.

Ik kon er niet bij zijn, maar heb wel alle proefschriften gelezen en mede-beoordeeld (want jury-lid). Het proefschrift van Streukens had de hoogste gemiddelde score op de beoordelingscriteria 'wetenschappelijk niveau', 'toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied', 'praktische toepasbaarheid en opbouw', 'structuur en toegankelijkheid'.
waren Roger Bougie ('Consumed with anger') Valentina Melnyk ('Creating effective loyalty programs knowing what (wo)men want') en Caroline Wiertz ('Virtual communities of consumption').

Het proefschrift van Streukens gaat over de financiële opbrengsten (ROI) van verbetering van klanttevredenheid. De centrale doelstelling van het proefschrift is onderzoeken hoe klantenevaluaties in de dienstensector effectief kunnen worden gemanaged in termen van financiële gevolgen.

Het onderzoek heeft onder meer geresulteerd in een optimalisatiemodel aan de hand waarvan kan worden vastgesteld welke investeringsgrootte nodig is om een bepaald doel te bereiken, welk rendement een bepaalde investering met zich meebrengt en wat de meest optimale allocatie van middelen is bij een bepaalde investeringsgrootte.

De jury was vooral onder de indruk van de waarde die Streukens proefschrift toevoegt aan het marketingvakgebied.

Juryvoorzitter en voorzitter van , Hans Molenaar, zegt in het jury-verslag: 'Het proefschrift gaat in op een zeer belangrijk onderwerp dat zowel tijdloos als modern is. Zeker nu CRM weer hoog op de agenda staat en organisaties steeds meer proberen te optimaliseren tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant.

'En daarin steeds meer in staat zijn onderscheid te kunnen maken. Wij hopen dat dit proefschrift een bijdrage zal leveren aan het resultaatgericht werken van organisaties aan klantentevredenheid en de vergroting van klantentrouw. Het zou ook mooi zijn als dit proefschrift organisaties stimuleert om interactie te zoeken met universiteiten, kennis te nemen van wetenschappelijk werk en bereid zijn mee te werken aan toekomstig wetenschappelijk marketingonderzoek.'

De jury van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2006 werd geleid door Hans Molenaar en bestond verder uit:
* prof. dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
* prof. dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
* drs. Ruud Polman (Directeur Communicatie Randstad);
* drs. Mark van Heijningen (Solution Marketing Manager SAP Nederland BV) ;
* drs. Theo van Vugt (Hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing);
* Kai Doornink (Hoofdredacteur IT Commercie);
* Martin Hermsen (Partner Accenture);
* Fred Sengers (Hoofdredacteur Marketing Tribune).

De SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs is een initiatief van SAP en Het Platform Innovatie in Marketing (PIM). Gisteren zijn de vier genomineerde onderzoeken gepresenteerd en vond er een debat plaats tussen de marketingwetenschap en het bedrijfsleven.
Het evenement is sinds de introductie uitgegroeid tot een ontmoetingsplaats van de marketingwetenschap, marketeers en de Nederlandse marketingpers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in