Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips tegen Breekijzer

Bedrijven en vooral voorlichters krijgen Pieter Storms van tv-programma Breekijzer niet graag op bezoek. Zakenmagazine Zibb.nl riep de hulp…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Breekijzer reist Storms door het land om bedrijven te confronteren met klachten van kijkers. Als hij met draaiende camera’s uw pand binnenloopt, dan heeft hij iets in handen waarmee hij eventueel zou kunnen scoren. 'Het is dus sowieso belangrijk om te weten wat hij heeft,' zegt Hans Kriek directeur van Brain Box Mediatraining.

Michiel Vos, adviseur bij het communicatie-adviesbureau Huijskens & Istha raadt voorlichters aan om de situatie in eigen hand te houden en niet te gaan dreigen met veiligheidsmensen of politie. 'Praat gewoon terwijl de camera draait. 'Als u daar bezwaar tegen maakt, ontstaat er meteen zo’n welles-nietes-spel. Bovendien wekt u daarmee toch de suggestie dat je iets te verbergen hebt.'

Storms zelf wenst vreemd genoeg niet rechtstreeks te spreken met de pers. Via een medewerker gaf hij voorlichters de tip om vooral naar zijn programma te kijken. 'Daar kun je het meeste van leren hoe voorlichters reageren op mijn komst.'

Bedrijven die echt geen zin hebben in een gesprek met Storms kunnen vooraf bezwaar maken tegen de opnamen. Volgens het kunnen ze bezwaar maken als mensen hen zo maar filmen. Ter voorbereiding op een bezoek van Storms heeft Zibb.nl een online gezet over omgaan met Breekijzer.

(Bron )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in