Klanten SNS en RegioBank reageren verdeeld op stoppen merknamen ten gunste van ASN Bank


Het besluit van de Volksbank om binnen drie jaar te stoppen met de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen, wordt door klanten van deze banken gemengd ontvangen. De merken gaan door onder de vlag van ASN Bank, waarmee de Volksbank wil voortbouwen op de duurzame reputatie van ASN Bank, zijn dienstverlening verder wil verbeteren en efficiënter wil inspelen op klantbehoeften.
ASN Bank, SNS, RegioBank en BLG Wonen gaan binnenkort dus allemaal verder onder de naam ASN Bank. MSI-ACI vroeg in opdracht van Adformatie een representatief consumentenpanel (n=1009) wie er klant is bij één of meerdere van de banken. Die groep (n=188) reageert erg verdeeld op het opgaan van de bankmerken in de naam ASN Bank. Eén op de drie (33 procent) vindt het een goede keuze omdat er meer duidelijkheid komt, waar 41 procent het weinig uitmaakt en 21 procent het jammer vindt omdat de verandering slecht kan uitpakken. De resterende 6 procent heeft er geen mening over.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online (m/v/x)
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoVolgens de Volksbank kunnen de bankmerken onder de vlag van ASN Bank meer stappen zetten om te verduurzamen. Hoe geloofwaardig vinden klanten die boodschap? Ook dat wisselt, blijkt uit het consumentenpanel.
Hoe geloofwaardig vindt u het dat BLG Wonen, SNS en RegioBank voortaan als ASN Bank écht duurzaam kunnen worden?
Zeer geloofwaardig | 10 procent |
Geloofwaardig | 34 procent |
Neutraal | 33 procent |
Ongeloofwaardig | 13 procent |
Zeer ongeloofwaardig | 5 procent |
Weet ik niet/geen mening | 5 procent |
Sterke punten
Eén op de drie klanten van de SNS, RegioBank en BLG Wonen vreest dat sterke punten van hun bank minder kunnen worden of verdwijnen door het opgaan in ASN Bank. Daar staat tegenover dat 23 procent juist denkt dat de sterke punten van hun bank beter tot zijn recht kunnen komen onder ASN Bank. Een grotere groep – van 39 procent – verwacht helemaal geen grote veranderingen door de nieuwe strategie van de Volksbank. De resterende 5 procent weet het niet of heeft er geen mening over.
Vooralsnog weinig afhakers
De nieuwe koers van de Volksbank is voor slechts 6 procent van de huidige klanten reden om te overwegen over te stappen naar een andere bank. Een veel grotere groep (39 procent) zegt dat nog niet te weten, en laat de keuze afhangen van hoe veranderingen in de praktijk uitpakken. Het merendeel van de klanten (55 procent) wacht de veranderingen rustig af.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDe naam Volksbank vind ik veel erger. Totaal verstoken van enig historisch besef.
Al die klanten die zich nu ‘zorgen’ maken, bankieren straks bij ASN. Gepercipieerde switchkosten en de prima reputatie van deze bankmerken maken dat klanten deze rebranding accepteren. Mits goed aangepakt, zijn de risico’s van dit soort operaties in termen van klantverlies meestal beperkt.