Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten SNS en RegioBank reageren verdeeld op stoppen merknamen ten gunste van ASN Bank

Eén op de drie klanten vreest dat sterke punten van hun bank minder kunnen worden of verdwijnen door het opgaan in ASN Bank.
asn bank
asn bank

Het besluit van de Volksbank om binnen drie jaar te stoppen met de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen, wordt door klanten van deze banken gemengd ontvangen. De merken gaan door onder de vlag van ASN Bank, waarmee de Volksbank wil voortbouwen op de duurzame reputatie van ASN Bank, zijn dienstverlening verder wil verbeteren en efficiënter wil inspelen op klantbehoeften.

related partner content for mobile comes here

ASN Bank, SNS, RegioBank en BLG Wonen gaan binnenkort dus allemaal verder onder de naam ASN Bank. MSI-ACI vroeg in opdracht van Adformatie een representatief consumentenpanel (n=1009) wie er klant is bij één of meerdere van de banken. Die groep (n=188) reageert erg verdeeld op het opgaan van de bankmerken in de naam ASN Bank. Eén op de drie (33 procent) vindt het een goede keuze omdat er meer duidelijkheid komt, waar 41 procent het weinig uitmaakt en 21 procent het jammer vindt omdat de verandering slecht kan uitpakken. De resterende 6 procent heeft er geen mening over.

Volgens de Volksbank kunnen de bankmerken onder de vlag van ASN Bank meer stappen zetten om te verduurzamen. Hoe geloofwaardig vinden klanten die boodschap? Ook dat wisselt, blijkt uit het consumentenpanel.

Hoe geloofwaardig vindt u het dat BLG Wonen, SNS en RegioBank voortaan als ASN Bank écht duurzaam kunnen worden?

Zeer geloofwaardig 10 procent
Geloofwaardig 34 procent
Neutraal 33 procent
Ongeloofwaardig 13 procent
Zeer ongeloofwaardig 5 procent
Weet ik niet/geen mening 5 procent

Sterke punten

Eén op de drie klanten van de SNS, RegioBank en BLG Wonen vreest dat sterke punten van hun bank minder kunnen worden of verdwijnen door het opgaan in ASN Bank. Daar staat tegenover dat 23 procent juist denkt dat de sterke punten van hun bank beter tot zijn recht kunnen komen onder ASN Bank. Een grotere groep – van 39 procent – verwacht helemaal geen grote veranderingen door de nieuwe strategie van de Volksbank. De resterende 5 procent weet het niet of heeft er geen mening over.

Vooralsnog weinig afhakers

De nieuwe koers van de Volksbank is voor slechts 6 procent van de huidige klanten reden om te overwegen over te stappen naar een andere bank. Een veel grotere groep (39 procent) zegt dat nog niet te weten, en laat de keuze afhangen van hoe veranderingen in de praktijk uitpakken. Het merendeel van de klanten (55 procent) wacht de veranderingen rustig af.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Els Spin

De naam Volksbank vind ik veel erger. Totaal verstoken van enig historisch besef.

Rob Revet

Al die klanten die zich nu ‘zorgen’ maken, bankieren straks bij ASN. Gepercipieerde switchkosten en de prima reputatie van deze bankmerken maken dat klanten deze rebranding accepteren. Mits goed aangepakt, zijn de risico’s van dit soort operaties in termen van klantverlies meestal beperkt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in