Cordiant boekte de afgelopen week een koersstijging van ruim 14 procent. De andere reclame-aandelen gingen gemiddeld met ongeveer 5 procent omhoog. De koersen van de bureaunetwerken daalden flink in 2001 en kregen na de aanslagen van 11 september nog een extra klap. Beleggers hebben weer hoop na een goede kerst. ‘Het vertrouwen groeit’, zei een analist tegen Campaign. Vooral de aandelen van relatief kleine reclameconcerns als Cordiant en Havas zijn in trek. De aandelen van grote bedrijven als WPP en Omnicom zijn volgens analisten relatief duur. In 2001 daalde de wereldwijde omzet van de reclamesector met 5,8 procent. Voor dit jaar wordt een daling van ‘slechts’ 1,3 procent verwacht.
Aandelen bureaunetwerken weer in trek
De aandelenkoersen van grote reclamenetwerken als WPP, Cordiant en Havas vertonen een flinke stijging, omdat beleggers verwachten dat de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu