De uitgever wil met de nieuwe sectie een ‘front-office informatieloket’ bieden voor overheidsinstellingen en publieke campagnes. De gids wordt nu al ruim 15 miljoen maal per jaar geraadpleegd voor gemeentelijke en overheidsinformatie ( via print en internet).
Het is, aldus Gouden Gids, voor het eerst dat een uitgever in Nederland dergelijke informatie categorisch bundelt, voor elke Nederlander toegankelijk maakt en in twee talen presenteert. Alle informatie in de speciale overheidssectie is standaard in het Nederlands en in het Engels beschikbaar. Advertenties kunnen per sectie ook in andere talen en taaltekens (Chinees, Japans, Arabisch) worden geplaatst om relevante informatie nog breder toegankelijk te maken voor diverse
bevolkingsgroepen in Nederland. Dat laatste komt volgens de gids tegemoet aan veelgehoorde klachten over het huidige gefragmenteerde aanbod van overheidsinformatie. De uitgave 2006/2007 van de Gouden Gids regio Utrecht zal als eerste met de nieuwe sectie verschijnen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu