Overslaan en naar de inhoud gaan

Ordening in woud van webkeurmerken

De Europese organisaties van ondernemingen (Unice) en consumenten (BEUC) gaan ordening brengen in het woud aan keurmerken voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de BEUC weten consumenten nog steeds niet of een internetwinkel betrouwbaar is, omdat niet duidelijk is of het gehanteerde keurmerk wel bestaat, en voor welke kwaliteit het staat. ‘Er komt dus een keurmerk voor keurmerken, zou je inderdaad kunnen zeggen’, aldus een woordvoerster van BEUC, waarbij ook de Nederlandse Consumentenbond is aangesloten. Gewoonweg het aantal keurmerken verminderen is volgens haar geen goed idee. ‘Het is goed dat er concurrentie is. Bovendien kan het handig zijn voor verschillende diensten andere keurmerken te hebben.’ Over de uitwerking wordt nog gepraat. Gedacht wordt aan een systeem waarbij consumenten kunnen doorklikken naar een webplek waar staat of het keurmerk inderdaad voldoet aan de eisen, en wat die eisen zijn (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in