De campagne werd ontwikkeld door het EA Sports-bureau Wieden + Kennedy Amsterdam, dat het account in augustus dit jaar kreeg toegeschoven. 'Fifa Football 2003' is een voetbalspel voor zowel de pc, Nintendo GameCube en Gameboy Advance, Sony PlayStation2 en Microsoft's Xbox. De advertenties focussen op de mythe dat de twaalfde man (het publiek) belangrijk is in het voetbal. Natuurlijk duiken er weer wat bekende spelers op in de campagne: Edgar Davids (Juventus), Roberto Carlos (Real Madrid) en Ryan Giggs (Manchester United). Zij refereren gedrieën aan die twaalfde man. De voice over meldt nog: ‘Get on the pitch, get in control... be the 12th man’. Deze maand zien we de campagne terug in print (kranten en magazines) in 22 landen in Europa, op posters en op tv (Campaign).
Pan-Europese campagne Fifa Football 2003
Computerspellenbedrijf EA Sports komt met een ruim 10 miljoen euro kostende campagne voor de launch van het spel 'Fifa Football 2003' in…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu