Onderaan de top 100 bungelende merken zijn onder meer Maître Paul (100), Croky (99) en Gouda’s Glorie (98). Croky daalde van 93 en Gouda’s Glorie van 82. Andere flinke dalers zijn: CSM (van 50 naar 73), Dreft (63 naar 80), Huggies (79 naar 87) en Kanis & Gunnink (62 naar 70). De daling van CSM is volgens Ronald Laureijsen (Information Resources, uitvoerder van het onderzoek) puur distributieverlies, omdat Superunie overschakelt op de andere leverancier, waardoor de totale suikermarkt onder druk staat. Dreft gaat vooral onderuit met het fijnwasmiddel, en de machinevaatwasproducten zijn zo goed als verleden tijd. Alleen de handafwas handhaaft zich nog. Gouda’s Glorie verloor vooral in geel/witvetten. Maître Paul komt eigenlijk nieuw binnen van 101, omdat Campina en Melkunie zijn samengegaan waardoor één merk vervalt.Grootste verrassing in positieve zin was Bacardi, die op 55 nieuw binnenkwam - uiteraard vanwege de Breezers.
Dalende merken
Friesche Vlag eindigt dit jaar als nummer 1 in de Foodmagazine Merken Top 100. Dat wil zeggen: is het merk met de grootste jaaromzet in de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuThis is an amazing and informative article that covers so much ground. https://freegamesonline.io