Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Darkstore’ wordt ‘art-store’: zo probeert Getir de gunst van de buurt terug te winnen

De bestickerde ramen van ‘darkstores’ van flitsbezorgers zijn reputatiekillers. Getir probeert sympathie te kweken met kunstetalage.
Art-Store Getir 010
Art-Store Getir 010
Art-Store Getir 010
Art-Store Getir 010

Getir toverde donderdag een bevoorradingsmagazijn, een zogeheten ‘darkstore’, om tot een ‘art-store’. De met (paarse) stickers beplakte magazijnen van waaruit e-bikers met boodschappen af en aan rijden, worden door omwonenden gehaat, of op zijn minst ‘niet gewaardeerd’. Van een art-store knapt de buurt juist op, is de gedachte en dat kweekt goodwill bij de (directe) buren. Getir: ‘Het initiatief biedt lokale kunstenaars en andere creatieve talenten een podium om hun werk tentoon te stellen en te verkopen.’

related partner content for mobile comes here

Het gaat nu nog om een pilot. Bij gebleken succes worden meer darkstores omgebouwd. Getir benadrukt dat dit niet het eerste initiatief is om een goede buur te zijn. Het presenteerde eerder al een gedragscode met de industrie en stelde een Getir-team aan dat klaarstaat voor hulp aan de buurt .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in