Overslaan en naar de inhoud gaan

De salesdroom van elke marketeer

Laten we alsjeblieft content marketing en sales met elkaar combineren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Je loopt in een drukke winkelstraat en je krijgt ineens een fles wijn in je gezicht gedrukt. Een overenthousiaste verkoper schreeuwt in je oor: ‘Koop deze wijn, alleen vandaag 10% korting! Koop, koop, koop!’ Wat denk je dan? 

related partner content for mobile comes here

Hoogstwaarschijnlijk vind je de verkoper opdringerig en negeer je hem. Geen handige verkooptechniek dus. Toch komt deze situatie vaker voor dan je denkt. De afdeling sales bepaalt aan wie je een product of dienst moet verkopen. En jij als marketeer moet daar een campagne voor opzetten. Even een stapje terug: moet je de klant niet eerst leren kennen?

Kennis, houding en gedrag
Gebruik dit klassieke communicatiemodel om de doelgroep over de streep te trekken. Dus: je leest over een fles wijn, vormt daar een mening over en vervolgens ga je die fles wijn kopen. 

Als verkoper moet je eerst weten aan wie je je wijn verkoopt. Bepaal wat je wilt weten over je doelgroep. Is degene die je aanspreekt eigenlijk wel een wijndrinker?

De kans is redelijk dat iemand wijn lust, maar welke soort wijn is dan de favoriet? Met deze informatie kun je een passend voorstel doen, met een grotere kans op aankoop.

Ga zitten en droom  
We beginnen opnieuw. Je loopt niet meer op straat, maar zit te scrollen op je iPhone. Via Facebook zie je een pagina over wijnen. Je klikt door, want Facebook weet dat je van wijn houdt. Je ziet steeds vaker berichtjes over wijn voorbij komen. En je begint zelfs uit te kijken naar de vlog van die leuke wijnboer uit Argentinië.

Nadat je de vlog hebt bekeken, klik je naar de website. Je scrolt door de rode wijnen in de webshop, maar doet nog geen aankoop. Een paar dagen later ontvang je een aanbieding:10 verschillende rode wijnen, gericht op jouw smaak! Omdat je nu 10% korting krijgt, besluit je er een aantal te kopen. 

Bouw aan een relatie met je doelgroep
Oké, ik geef toe. Misschien teveel een sprookje. Maar laten we alsjeblieft content marketing en sales met elkaar combineren. 

Dus zet je in en pleit voor het opbouwen van een relatie met je doelgroep. Benader de doelgroep vervolgens met een data-driven voorstel, gericht op hun interesses. Van content tot sales. Dan heb je ‘m te pakken, die warme lead! Jij blij, sales blij en vooral de klant blij. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in