Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Let there be beer’ mag niet meer

Afgelopen zomer lanceerde de Britse biersector een commercial om het bierdrinken te promoten bij Engelsen. Maar dat mag niet meer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We schreven er over: kennelijk drinken de Engelsen steeds minder bier, dus had een coalitie van biermerken (AB InBev, Carlsberg UK, Heineken UK, Miller Brands en Molson Coors) het plan opgevat om bier weer wat meer tussen de oren van de Britten te krijgen.

related partner content for mobile comes here

In de commercial zie je verschillende scenes, zoals een barbecue die mis gaat, een gestresste werknemer en een jonge man die indruk probeert te maken op de vader van zijn vriendin. In alle gevallen biedt bier de oplossing voor het probleem.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Maar na enkele klachten heeft de Engelse reclamewaakhond besloten de commercial in de ban te doen.

Volgens de Advertising Standards Authority (ASA) promoot de commercial alcohol als middel om de kwaliteit van leven te verbeteren. Mensen zijn gelukkiger en minder gestresst als ze bier drinken.

De bierbrouwers zijn het er uiteraard niet mee eens, ze noemen de commercial ‘een overdreven interpretatie van de echte wereld’. De scenes in de commercial laten situaties zien waar bier een alternatief zou kunnen zijn voor andere dranken.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in