Het AD had in 2000 nog een verspreide oplage van 353.862, de Volkskrant 343.961. De Telegraaf blijft met 807.635 exemplaren de grootste krant, maar ook dit dagblad verloor ten opzichte van 2000 (809.829). NRC Handelsblad kwam uit op 267.201 (2000: 270.706). Dagblad Trouw (128.188), Het Parool (89.556), Het Financieele Dagblad (68.860) en het Nederlands Dagblad (33.728) waren de enige landelijke kranten die winst boekten. In 2000 hadden ze een oplage van respectievelijk 125.522, 89.483, 67.366 en 32.548 exemplaren. Ook de meeste regionale bladen zagen hun oplage verminderen. Dat komt deels omdat het HOI dit jaar voor het eerst een andere telmethode hanteert. Zo worden niet-verkochte exemplaren, die door winkels worden teruggestuurd, nu van de totale oplage van een krant afgetrokken (ANP).
Oplagedaling dagbladen in 2001
De meeste dagbladen hebben hun oplage in 2001 zien dalen. Dat blijkt uit cijfers van HOI, Instituut voor Media Auditing. De Volkskrant is…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu