Overslaan en naar de inhoud gaan

Tromp weg bij Talpa, chef bij 'Dag'

Over en sluiten al weer voor Edwin Tromp als chef van de digitale afdeling van Talpa/Tien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over en sluiten al weer voor als chef van de digitale afdeling van Talpa/Tien.

PCM en KPN hebben hem gestrikt om directeur van te worden, hun gezamenlijke multimediaproject.

Tromp wordt bij Talpa intern opgevolgd door de commercieel directeur.

"Edwin Tromp (36) zal de komende jaren een cruciale schakel zijn in de uitbouw van het nieuwsmerk Dag tot marktleider. Edwin zal naar verwachting in april bij Dag beginnen. Dag is de voorgenomen joint venture van KPN en PCM Uitgevers. DAG zal de komende maanden een gratis, crossmediaal nieuws- en actualiteitenplatform lanceren, waarvan een internetsite, mobiele diensten, narrowcasting en een krant onderdeel zullen uitmaken.

Edwin Tromp behoort in Nederland tot de nieuwe generatie managers, die bewezen heeft met succes crossmediale concepten te kunnen bedenken en realiseren. Edwin heeft de afgelopen jaren zijn sporen verdiend bij internetbureau Lost Boys en is vanaf de start betrokken bij de totstandkoming van Talpa Media van John de Mol. Bij Talpa was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitrol van de digitale strategie. Edwin Tromp studeerde Bedrijfskunde aan Universiteit Nyenrode en de Universiteit van Noord Arizona.

PCM en KPN zien in Edwin Tromp een grote aanwinst voor Dag. Met zijn enorme kennis van nieuwe media en zijn ervaring met crossmediale strategieën kan hij ervoor zorgen dat ook adverteerders en partners met veel vertrouwen met DAG gaan samenwerken.

Edwin wil snel aan de slag: "Ik vind het spannend om zo'n innovatief nieuwsmerk in de markt te zetten en om daar de eindverantwoordelijkheid te dragen. Daarnaast krijg ik de kans om te werken met een voor mij nieuw medium, de krant. Ik geloof in een propositie waarbij één redactie via zoveel verschillende kanalen interactief kan communiceren, inclusief het enorme bereik van een krant. Daar moet Dag voor staan."

Tromp kwam met PCM onder meer in aanraking via het gezamenlijke project waarvoor overigens KPN-concurrent Vodafone is gestrikt als sponsor. Het valt nog te bezien of PCM ook voor Skoeps bij KPN kan aanhaken.

Zo'n overgang brengt altijd de vraag boven of, in dit geval, het wel sjofel loopt bij Talpa met de digitale avonturen, ook al loopt Talpa er mee voorop in Nederland. Maar voor zulk gezeur is weinig tijd; er is veel te doen in crossmedialand?

Nieuwe man bij Talpa

Zojuist volgt het bericht van een opvolger van Tromp bij Talpa:
Talpa Media heeft Mark Giesbers benoemd tot directeur van de crossmediale divisie Talpa Digital. Mark Giesbers (35) studeerde bedrijfskunde aan de Universiteit Nyenrode en economie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Hij werkte onder meer in verschillende strategie- en marketingfuncties bij mobiele netwerkoperator Telfort (later O2).

Voordat hij in 2005 naar Talpa overstapte, werkte Giesbers bij Vodafone Duitsland waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van UMTS op de Duitse consumentenmarkt. Mark Giesbers is de huidige commercieel directeur van Talpa Digital en kent de afdeling als geen ander.

De belangrijkste projecten van Talpa Digital van dit moment zijn de burgerjournalistiek site Skoeps.nl, datingplatform Mundo.nl en de digitale download store Fuel for Travel op Schiphol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in