Overslaan en naar de inhoud gaan

Naam VNU blijft toch bestaan

De naam VNU blijft behouden. De in december verkochte Europese tijdschriftentak van het voormalige VNU-concern gaat vanaf half april verder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voormalige VNU werd in 2006 overgenomen door een groep durfinvesteerders, die de leverancier van marketinginformatie van de beurs haalde. Het consortium verkocht vervolgens de Europese tijdschriften aan investeringsmaatschappij 3i. VNU ging verder onder de naam The Nielsen Company, waarmee het een volledig Amerikaans bedrijf werd. Enkele jaren geleden was het hoofdkantoor al verhuisd van Haarlem naar New York.
Hoekstra wil sterker gaan inzetten op de verspreiding via internet. Nu wordt 30 procent van de omzet van het bedrijf via activiteiten op internet behaald. In 2009 moet de verdeling tussen online en print gelijk zijn.
Moederbedrijf The Nielsen Company wilde zijn oude naam VNU in eerste instantie niet overdragen aan 3i. De naam VNU mocht uiteindelijk toch worden gevoerd. ‘Gelukkig, want VNU heeft een sterke merkwaarde. Het duurt wel een paar maanden om een nieuwe naam goed uit te leggen aan onze klanten (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in