De omroep wil met de actie 'Laten we 2002 een nieuw gezicht geven' mensen van nieuwe voorbeeldfiguren voorzien. De bekendmaking van de winnaars is op 22 december in een speciale tv-uitzending. Vanaf 23 december is de poster in heel Nederland te zien. De KRO begon de helden-heiligenactie begin dit jaar door een poster met 365 heiligen te verspreiden. Volgens de omroep hebben mensen behoefte aan nieuwe, eigentijdse helden. De bedoeling was dan ook om de poster in de loop van 2002 te vullen met nieuwe gezichten. Daarvoor kon het publiek het hele jaar mensen uit binnen- en buitenland nomineren. Uit de 1200 inzendingen kiest de KRO 365 nieuwe heiligen. Het aantal keren dat een persoon genomineerd is, maakt volgens een woordvoerder van de KRO niet uit. ‘We kijken onder meer of iemand een van de zeven deugden bezit, zoals moed en rechtvaardigheid (ANP).'
Veel nominaties heiligenposter KRO
Pim Fortuyn en zangeres Shakira zijn twee van de 1200 mensen die een kans maken om op de helden/heiligenposter van de KRO te komen.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu