Platform Content zet Marketing achter naam, wil af van imago van 'makers'

Met de toevoeging van ‘marketing’ wil de organisatie benadrukken dat het draait om het bouwen van merken.

Platform Content, de brancheorganisatie voor contentmarketingbureaus, gaat verder onder de naam Platform Content Marketing. Met de toevoeging van ‘marketing’ wil de organisatie benadrukken dat het allang niet meer draait om een club bureaus die louter en alleen content produceren. Het draait om het bouwen van merken en het activeren van doelgroepen. Naast naamsverandering krijgt de vereniging ook een nieuwe visuele identiteit en website

Meer dan contentmakers

Platform Content Marketing zet zich als brancheorganisatie al jaren in voor het verder ontwikkelen van het vakgebeid contentmarketing. 'Wat je in de markt vaak hoorde, is dat men ons puur en alleen zag als een club van makers. Niet meer en niet minder', zegt Coen Zeevenhooven, voorzitter van Platform Content Marketing en eigenaar van Axioma Communicatie.

De dienstverlening van de bureaus gaat volgens hem veel verder. 'We bouwen merken van A tot Z en kennen de doelgroep als geen ander. Dat moeten we meer uitdragen. Je ziet namelijk dat reclamebureaus steeds meer ruimte claimen binnen ons domein. Dan is het aan ons om ook een keer het podium te pakken.'

Meer exposure

Volgens Coen Zeevenhooven, de vorig jaar Carlijn Postma opvolgde, zijn kennisontwikkeling, talent en exposure de drie belangrijkste pijlers voor de toekomst van Platform Content Marketing. Een nieuwbakken redactieteam – met redactieleden van enkele aangesloten bureaus – plus een nieuwe website moeten o.a. gaan bijdragen aan die gewenste exposure en kennisdeling.

Topcases

Naast deze initiatieven wil Platform Content Marketing via een zogeheten Content Marketing Topcase Avond ook aandacht schenken aan vooruitstrevende en hoogstaande cases van de verschillende bureaus. Deze cases krijgen een plek op www.cmta.nl

Zeevenhooven: 'Toen, vanwege de coronacrisis, de Grand Prix Content Marketing van 2020 werden afgeblazen, hebben we met elkaar naar een manier gezocht om mooie cases toch een podium te kunnen bieden. Ik denk dat we daar met CMTA goed in geslaagd zijn.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie