Tips om op TikTok’s For You page te komen en Snap lanceert ‘creators marketplace’

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal

TikTok For You Feed: hoe ga je viral?

Bij het openen van TikTok verdwijn je al snel in de vele video’s. De eerste pagina waar je terecht komt is de For You page. Op basis van persoonlijke voorkeuren krijg je een stroom aan video’s voorgeschoteld. Als maker wil je maar al te graag op deze pagina terechtkomen, want dan is de kans groter dat je viral gaat. TikTok deelt daarom wat handige tips om op de For You pagina terecht te komen!  

Om te weten hoe je bovenaan komt, is het belangrijk om te weten hoe de pagina wordt samengesteld. Zoals we hierboven al aangaven, is de pagina gebaseerd op individuele voorkeuren van de gebruikers. Video’s worden gerangschikt op basis van de interesses. Deze worden bepaald door te kijken naar het gedrag van de gebruikers. Wat vinden ze leuk, wat delen ze en welke accounts volgen ze? Maar er wordt ook gekeken naar de informatie van die video’s zoals captions, geluiden en hashtags. Daarnaast laat TikTok ook video’s om te verkennen zien, mogelijk interessant omdat deze video’s het goed doen onder andere gebruikers. 

💥 Tip 1: Val op!

Om als relevante video naar voren te komen, moet je alles uit de kast halen. De eerste tip kan je misschien zien aankomen: zorg dat je opvallend bent! Dat doe je met een goede basis. Denk hierbij aan het juiste videoformaat, een goede caption en gebruik creatieve elementen. 

🔢 Tip 2: Duik in de cijfers

Of een video goed presteert is toch het beste af te lezen in de statistieken. De moeite waard dus om een kijkje te nemen in de TikTok analytics. Wacht voor de optimale cijfers een paar dagen voor je conclusies trekt. Kijk vervolgens naar overkoepelende trends in je analytics en speel hierop in. Vergeet niet hoe langer je de aandacht van de gebruiker vast houdt, hoe beter de cijfers van jouw video zijn.

👂 Tip 3: Luister naar je volgers

Om mooie cijfers terug te zien en goed in te spelen op trends moet je goed luisteren naar je doelgroep. Door je in hun schoenen te verplaatsen, heb je de meeste kans dat de content en video’s aanslaan. Blijf dan ook lekker experimenteren met geluiden, hashtags en wees creatief. 

Doe je voordeel met deze tips en zie jezelf straks viral gaan! 🔥

Advertentie
advertisement

Snapchat boost AR-filters met creators marketplace

Dagelijks gebruiken 200 miljoen mensen een Snap AR filter. Populariteit alom dus en Snapchat verwacht dat dit voorlopig nog niet gaat afnemen. Daarom steken ze extra aandacht in de populariteit van de AR filters. Snapchat kondigt namelijk een creators marketplace aan. 

De marketplace is bedoeld voor merken om in contact te komen met Snapchat creators en AR creators. Snapchat wil het hiermee makkelijker maken voor merken om in contact te komen met kenners van de app, oftewel creators die hun doelgroep weten te bereiken en experts op het gebied van filters. Hiermee wordt het voor kleinere bedrijven makkelijker om AR ads in te zetten zonder in-house AR talent. Gaan we hierdoor nóg meer filters zien en gebruiken? 🤔

TikTok werkt samen met Sound Kit 

Integraties tussen TikTok en andere apps zorgen voor meer gebruikers die naar de app toe trekken. Omdat dit een manier is om het platform op meer plekken een podium te geven, breidt TikTok deze integratiemogelijkheden uit. Zo komt er nu een nieuwe verbinding tussen TikTok en ‘third-party’ app Sound Kit.

De app Sound Kit zorgt voor een integratie waardoor gebruikers originele geluiden en muziek kunnen importeren in TikTok. Nog meer opties dus om de beste muziekkeuze te maken voor je video! 🎵

Met deze integratie is het makkelijker voor creators om een originele sound te maken en deze te delen. TikTok heeft wel strikte regels rondom audio, maar met deze integratie worden copywrite rechten gedeeld met het originele platform. Zo zorgt TikTok voor een veilige verbinding tussen hen en de ‘third-party’ app. Een samenwerking met positief effect voor alle creators. 😄

Seeing the bigger picture 📸

Er ging een hoop getest aan vooraf, maar vanaf nu gaat Twitter nieuwe formaten voor afbeeldingen weergeven in de feed. Voorheen werden afbeeldingen klein afgesneden en was pas het gehele formaat zichtbaar door erop te klikken. Hierdoor miste je vaak in een oogopslag wat er gebeurde op de foto. Gelukkig komt hier dus verandering in! Voortaan is de gehele afbeelding in de feed te zien. Dit heeft wel invloed op de rangschikking van de tweets, minder tweets zonder te scrollen als er een grote afbeelding tussen zit. Check hieronder het verschil!

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie