ADCN Lampen en Spin Awards worden samen Dutch Creativity Awards

Met het samengaan willen de partijen een sterker aanbod bieden voor de hele creatieve en digitale industrie in Nederland.

ADCN Lampen en Spin Awards worden samengevoegd tot Dutch Creativity Awards

De club voor creativiteit, ADCN en Sijthoff Media, eigenaar van Adformatie en de Spin Awards, brengen de Lampen en Spin Awards samen in het het nieuwe platform Dutch Creativity Awards. De fris beklonken samenwerking heeft tot doel om samen een blockbuster-platform voor Nederlandse creativiteit neer te zetten, met de belangrijkste prijzen en de meest inspirerende content binnen de industrie. Het platform moet het hele jaar door inspiratie en educatie bieden aan de creatieve-, digitale industrie en de wereld van marketing, communicatie en media.

Door de samenwerking verwachten Sijthoff Media en ADCN de breedte van de Lampen in advertising, design, craft en impact te combineren met de diepgang die de Spin Awards biedt in digitaal en innovatie. ADCN vertelt dat het de organisatie op zich neemt van het nieuwe awards-platform en daarin samen blijft werken met Sijthoff Media om ook premium redactionele content met een hoog bereik aan te bieden aan de doelgroep. 

Advertentie
advertisement

Voordelen voor de industrie

De twee bedrijven stellen dat de samenvoeging van de awardshows voor de industrie een aantal voordelen heeft. Zo wordt toegezegd dat zowel de ADCN als de Spin Awards meer kennis en inspiratie terug gaan geven aan de industrie om de kwaliteit van het creatieve werk en de digitale innovaties te helpen verbeteren. Een praktisch genoemd en waarschijnlijk direct door de bureaus’s omarmd voordeel is dat de aan de awards deelnemende bedrijven en professionals nog maar in een systeem in hoeven te zenden – dat volgens de Dutch Creativity Awards moet leiden tot gewenste tijds- en kostenbesparing. Als derde geeft het perscommuniqué van de nieuwste, en naar verwachting meestgewaardeerde creativity awardshow van Nederland, aan dat er meer aandacht naar het Talentprogramma zal gaan. 

Verdere groei

Samen zeggen ADCN en Adformatie dat ze de complete industrie bereiken. ‘Er is binnen de Dutch Creativity Awards plaats voor de grote ideeën en innovaties in de breedte én voor creativiteit en craftsmanship in specifieke disciplines. De twee partijen willen samenwerken aan verdere groei met een focus op de digitale en techsector.’ 

'Goede stap'

Mervyn ten Dam van DentsuAchtung en Liza Enebeis van Studio Dumbar, tevens voorzitter en co-voorzitter van ADCN zegt over de samenvoeging van de awardshows: ‘Dit is een goede stap voor de industrie. Het draait uiteindelijk niet om awards maar om de creatieve kwaliteit en impact van het werk. De Lampen en Spin Awards delen een liefde voor creativiteit en vernieuwende ideeën. Die zijn nodig om alle uitdagingen in business en de maatschappij op te lossen. Tegelijkertijd moet er in onze industrie veel meer geïnvesteerd worden in professionele ontwikkeling. Met de Dutch Creativity Awards willen wij bijdragen aan meer creativiteit en learning, gedurende het hele jaar. Samen kunnen we nog meer bijdragen aan ADCN’s missie: Creative Growth.’

'Groter maken'

Willem Sijthoff, founder van Sijthoff Media: ‘Met de Spin Awards willen we het digitale denken in Nederland verder brengen en samen kunnen we die missie nog beter realiseren. Er zijn 25 verschillende awards in de markt en met de samenwerking zetten we een goede stap in de richting van de noodzakelijke consolidatie. Beide organisaties kunnen zich richten op hun eigen kracht. Wij zijn ervan overtuigd dat we de Dutch Creativity Awards samen nog beter en groter kunnen maken door het vieren van de beste ideeën, het delen van lessen en inspiratie en natuurlijk het herkennen en begeleiden van talent.’

2021 en inzendingen 

ADCN en Sijthoff Media geven aan al te werken aan een jaarprogramma voor 2021 met content en events, zowel voor talent als voor professionals. De jury en indeling van de categorieën worden in maart bekend gemaakt. 

Inzendingen voor de Dutch Creativity Awards starten op 1 april 2021. De deadline voor inzendingen is op 25 juni 2021. Jureringen vinden plaats in de zomer. De uitreikingen van de nieuwe Dutch Creativity Awards staan gepland voor september 2021. De winnaars ontvangen een Lamp of een Spin.

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie