Barilla wint Greatest TikTok Europe-advertentieprijs met oproep om pastarestjes te hergebruiken

TikTok deelt ook zeven andere prijzen uit, voor alle Europese landen of regio's.

Barilla plaatst restjesrecepten van TikTok ook op zijn website
Screenshot Barilla-website

Pastamerk Barilla heeft de jaarlijkse Greatest TikTok Europe-prijs gewonnen met een doorlopende campagne die socialmediagebruikers inspireert om overgebleven pastarestjes te hergebruiken voor nieuwe gerechten. De campagne maakt volgens een vakjury het beste gebruik van het merkverhaal, de creativiteit op TikTok en laat zien hoe een advertentiecampagne ook over kan komen als een maatschappelijke beweging. 

De #SecondLifePasta-campagne is volgens TikTok onder de aandacht gekomen van meer dan 110 miljoen TikTok-gebruikers. Bijbehorend onderzoek zou uitwijzen dat de gebruikers op jaarbasis vijfhonderdduizend maaltijden besparen door pastarestjes minder snel weg te gooien.

2022-campagne

Esther Miozzo van Barilla vertelt na het winnen van de prijs: 'Er ligt een geweldig idee aan de basis van dit project over het terugdringen van voedselverspilling en we zijn er enorm trots op dat we met onze campagne op een onderhoudende manier een betekenisvolle boodschap hebben overgebracht. De magie ontstond toen we ons team en onze bureaupartners samenbrachten met TikTok om een creatieve vonk aan te wakkeren en iets te creëren dat perfect paste bij de aard van het merk. We hebben TikTok als eerste geactiveerd voor de campagne omdat het ons de mogelijkheid gaf om in contact te komen met mensen die we normaal gesproken niet bereiken en, belangrijker nog, plezier met hen te hebben - terwijl we een belangrijke boodschap overbrachten die uiteindelijk gaat over een 'Teken van Liefde.'

Het Italiaanse pastamerk heeft de campagne overigens niet dit jaar bedacht. In 2022 adverteerde Barilla voor het eerst met #SecondLifePasta. De digitale campagne, uit de koker van Publicis Italië / LePub, werd destijds gelanceerd in samenwerking met TikTok. Sindsdien deelt Barilla regelmatig recepten van pastarestjes van TikTok-gebruikers op zijn eigen website

(Tekst loopt door onder video)

Winnaars per land/regio

TikTok deelt via een vakjury, afkomstig uit heel Europa, ook prijzen uit per Europees land of regio. De winnaars en bijbehorende bureaus zijn;

  • Italië - Barilla (LePub)
  • Verenigd Koninkrijk - Glow For It (Develop Digital)
  • DACH- Está Pasando (charles & charlotte GmbH + ODALINE GmbH)
  • Frankrijk - Burger King (Buzzman & Kr Wavemaker)
  • Spanje - TOUS (Está Pasando)
  • Nordics - IA (ABBY.WORLD & Wavemaker)
  • Polen - Rossmann Polska

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie