Boek 'AI in Marketing' wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2023

Charida Dorder mag zich in 2023 de winnaar van de jaarlijkse prijs noemen.

Afbeelding: aangeleverd

Het boek 'AI in Marketing' heeft de Pim Literatuur Prijs 2023 gewonnen. Auteur Charida Dorder mag zich voor een jaar de winnaar noemen met het boek waarmee ze marketeers wil bijpraten over artificiële intelligentie (AI) in het marketingvak.

Wake-up call

De jury over AI in marketing: ‘Charida’s boek neemt eventuele angst voor AI weg. Het laat zien dat artificiële intelligentie een enorm sterk instrument kan zijn voor de marketeer. AI helpt bijvoorbeeld met onderzoek, klantrelaties, marktanalyse, marketingplannen, campagnes en ga maar door. Het boek is een wake-up call. Het geeft veel praktische handvatten en je krijgt zin om zelf professioneel met AI aan de slag te gaan.'

Voor de twintigste editie van de PIM Marketing Literatuur Prijs zijn dertig marketingboeken ingestuurd. Die longlist is teruggebracht naar een shortlist van acht boeken. Hieronder de acht genomineerden in alfabetische volgorde:

  • AI in marketing, Charida Dorder, uitgeverij Van Duuren
  • De Ruwe Diamant, Steven van Belleghem, uitgeverij Van Duuren
  • Handboek Strategische B2B Marketing, Jean-Pierre Thomassen, Boom
  • Salestech, Hanneke Vogels, Haystack
  • Speak up now!, Wim Vermeulen, Lannoo Campus
  • Strategisch Brand Design, Roel Stavorinus, Noordhoff
  • The Customer Leader, Henry Robben en Rudy Moenaert, S2 Uitgevers
  • Why your customer experience program will fail, Friederike Niehoff en Aleksandra Pilniak, Warden Pres

Andere winnaars

Op het jaarlijkse prijzengala zijn ook andere boeken bekroond. Zo pakt 'Speak up Now! Marketing in tijden van klimaatcrisis' de prijs Bewustmaker. Die prijs is vorig jaar geïntroduceerd om een boek uit te lichten dat niet direct over marketing gaat maar wel invloed heeft op het marketingvlak. 

Het beste marketingstudieboek en tevens runner-up van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2023 is het 'Handboek strategische b2b-marketing'.

De vakjury bestond dit jaar uit (in alfabetische volgorde):

  • Arend-Jan Nijhuis, zelfstandig adviseur NICM
  • Brecht Jansen, Head of Communication & Fundraising at Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
  • Dorien van der Heijden, consultant Lobster Company
  • Egbert Jan van Bel, auteur en adviseur/ondernemer
  • Frank van Delft, zelfstandig adviseur/interim management
  • Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School (juryvoorzitter)
  • Matthijs van den Broek, Senior Consultant bij Evolve
  • Max Kohnstamm, docent, adviseur zelfstandig
  • Merel Braakman, Founder No Wine Today
  • Monique Brand Flu, Service Development bij BumaStemra
  • Roderick Mirande,  redacteur bij Adformatie
  • Ruud Frambach, professor of Marketing at Vrije Universiteit Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie