Buma weer op zoek naar de beste reclamemuziek

Wie volgt Afrojack, DeWolff en Daan Hofman op en maakt de beste mediamuziek van 2021?

Vorig jaar kwam de jury onder meer uit bij Afrojack voor DNB – Girls Invest – 'Run the World’.

Om de belangrijke rol in films, games, reclames, trailers, documentaires, podcasts en televisieseries te onderstrepen, reikt Buma Music in Motion elk jaar de Buma Awards Music in Media Categories uit. Adverteerders, bureaus, componisten, muzikanten, producers en regisseurs kunnen zich vanaf vandaag inschrijven om hierop kans te maken.

Advertentie
advertisement

Vorig jaar werden er in negen categorieën Awards uitgedeeld. Dat aantal wordt dit jaar uitgebreid naar twaalf, met nieuwe categorieën als de Buma Award Beste Originele Compositie in Videogames en VR en de Buma Award Beste Originele Compositie Experience.

Erkenning

Volgens Maartje Glas, General Manager Buma Music in Motion, is muziek is een groot onderdeel van de game-ervaring en speelt daardoor een prominente rol in het creatieve proces van videogames. 'Ook zien we dat steeds meer musea, installaties en audiotours muziek een uniek onderdeel van hun ervaring maken. Voor onze achterban van componisten en muzikanten betekent dat indirect dat zij meer kansen krijgen. Dat verdient erkenning.'

Nederlandse componisten en muzikanten die in opdracht componeren en aan de voorwaarden voldoen, worden vanaf nu aangemoedigd hun beste werken uit 2020 in te zenden om kans te maken op een Buma Award. De inzendingen dienen uiterlijk op 1 februari 2021 binnen te zijn. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens een speciale uitreiking op 20 mei 2021. Een jury van professionals uit verschillende vakgebieden zal de winnaars kiezen.

Afrojack

Vorig jaar kwam de jury onder meer uit bij Afrojack voor DNB – Girls Invest – 'Run the World’ dat hij samen met Beyoncé Knowles, Terius Nash, Adidja Palmer, Wesley Pentz, David Taylor componeerde. Afrojack won de Buma Award in de categorie Beste Originele Compositie in Reclame.

De winnaar in de tweede categorie - die samen met Adformatie werd gepresenteerd - was DeWolff. Deze band won in de categorie 'Beste Originele Compositie in Reclame', met het nummer: ‘Live Like You’, voor automerk Skoda. 'Live Like You' is inmiddels op single verschenen.

Lees ook

Dit zijn de winnaars van de Buma Awards Music in Media 2020
Muziek in een reclame is vaak doorslaggevend voor het effect’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie