Premium

Cannes Lions dag 2: Nederland wint 3 Leeuwen

Samsung Fastframe door Cheil Amsterdam en We will become better van LGBT Network door Halal Amsterdam pakken prijzen op het wereldtoneel.

Cheil Amsterdam pakt 2 Leeuwen met 'Samsung fastframe'

Dag twee in Cannes. Nederland heeft drie Leeuwen in de wacht gesleept. In de categorie 'Entertainment Lions for Sports' zilver en brons voor 'Samsung fastframe' van Samsung door Cheil Amsterdam (productie De Grot, media Starcom, pr HVDM, overig House of Sports en Park Studio).

'Volledig terecht'

Budi Gonzalez de Chaves, managing director Cheil Amsterdam, reageert vanuit Nederland op het nieuws. 'Als ik zo onbescheiden mag zijn: dit is volledig terecht!' Of het laat werd vannacht? 'Ja, we komen net uit het champagne-bad. En nu weer aan het werk!'

Bekijk de case:

Advertentie
advertisement

'Veel gedoe vooraf'

Daarnaast in de categorie 'Film craft' zilver voor 'We will become better' (een protest tegen het Russische regime) van LGBT Network door Halal Amsterdam. Gijs Determeijer, partner Halal, zegt dat er voorafgaand 'extreem veel gedoe' was. 'Omdat de film over gay rights in Rusland gaat, is 'ie eerst uit de Cannes-competitie gehaald - net als bij D&AD en enkele andere festivals overigens. We hebben hemel en aarde moeten bewegen om toch toegelaten te worden, dus dat we nu ook nog eens een prijs pakken, maakt ons extra blij en trots. We hebben het vanavond goed gevierd op het Jonge Honden-feest.'

Bekijk de case:

Gijs Determeijer (2e van rechts) viert feest met zijn team in Cannes
Gijs Determeijer van Halal (2e van rechts) viert feest met zijn team in Cannes

In Digital craft heeft Boomerang Agency Amsterdam en MassiveMusic Amsterdam meegewerkt aan 'Heineken Silver' door Publicis Italy, dat zilver heeft gewonnen. Daarnaast brons voor 'The bookcase for tolerance' van het Anne Frank Huis, door Innocean Berlin, in samenwerking met Holy Fools Amsterdam en MediaMonks Hilversum (productie en media) en Hagens PR Amsterdam (pr). 

In de categorieën Design, Entertainment, Entertainment Lions for Music en Industry Craft geen Nederlandse winnaars.

Afgelopen maandag wonnen 'we' een 'halve Leeuw', hier meer. Lees het laatste Cannes-nieuws ook in ons liveblog.

Grand Prix

De volgende Grand Prix' zijn dinsdagavond uitgereikt:

  • Design: Portugese constitution, Penguin Books, FCB Lissabon
  • Film Craft: The Wish, Penny, Serviceplan Germany
  • Industry Craft: Hope Reef, Mars Petcare, AMV BBDO London
  • Digital Craft: Backup Ukraine, Polycam X Unesco, Virtue New York
  • Entertainment: Eat a Swede, Swedish Food Federation, McCann Stockholm
  • Entertainment Lions for Sport: Nikesync, Nike, R/GA London
  • Entertainment Lions for Music: This is not America, Residente, Doomsday Entertainment Los Angeles / Sony Music Latin, Miami
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden
Advertentie