Premium

De wereld staat stil in betoverende 96%-campagne van automerk Lynk & Co

Halal als creatief partner verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Europese campagne om de status quo in de autobranche uit te dagen.

Halal - Lynk & Co-campagne
Halal

Automerk Lynk & Co presenteert zichzelf in Europa als de disruptor van de automotive-branche. Om de toetreding tot de markt kracht bij te zetten lanceert het Chinees-zweedse mobiliteitsmerk de bijna poëtische campagne ‘96%’. Lynk & Co heeft gekozen voor het internationale productie en fotografie bureau Halal als creatief partner. Het bureau, met kantoren in Berlijn en Amsterdam is verantwoordelijk voor de gehele campagne van het automerk.

Halal zegt dat het de opdracht kreeg om een purposeful campagne te ontwikkelen die het verhaal van Lynk & Co presenteert de ‘betere mobiliteitsoplossing’ voor de nieuwe generatie. Een generatie waarvan het automerk verwacht dat die zoekt naar flexibiliteit en purpose als het om auto-eigendom gaat. De titel staat voor de tijd die een auto niet gebruikt wordt.

Advertentie
advertisement
Automotive-disruptor Lynk & Co presenteert zichzelf met poëtische 96%-campagne
Automotive-disruptor Lynk & Co presenteert zichzelf met poëtische 96%-campagne Halal

Lynk & Co aanbod

De eerste auto van Lynk & Co die beschikbaar is in Europa is de 01. Het merk wil zich onderscheiden van de concurrentie door de auto aan te bieden met een abonnementsstructuur, tot maximaal 500 euro per maand. Dit bedrag wordt lager als de auto meer gedeeld wordt, om zo in te spelen op groeiende vraag van de deeleconomie-generatie die meer bezig is met het welzijn van de wereld.

De 96%-campagne

De gelanceerde campagnefilm ‘96%’ is geregisseerd door Caroline Koning en fotograaf Olya Oleinic. Halal was verantwoordelijk voor zowel de ontwikkeling als de productie. Roel Oude Nijhuis, managing partner bij Halal zegt dat de samenwerking met Lynk & Co het bureau de mogelijkheid biedt het creatieve talent van het bureau tot bloei te laten komen. ‘Lynk & Co wil de status quo van de auto-industrie uitdagen, een branche die nog erg conservatief is. Dit past natuurlijk perfect bij ons creatief grensverleggende bureau.’

De titel 96% toont het probleem van de traditionele auto industrie, stelt Lynk & Co. Dit is het uitgangspunt voor de campagne, want de wereld staat nooit stil. Halal laat met de commercial zien wat er zou gebeuren als dit wel zo zou zijn.

De 96%-commercial

Lynk & Co - 96% - Halal

De campagnefilm 96%

Regisseur Koning vindt dat het inzicht dat auto’s 96 procent van de tijd stilstaan mensen aan het denken moet zetten hoe om te gaan met de ‘natural resources’ en in dit geval hoe om te gaan met mobiliteit. ‘Ik wilde dat de film aanvoelt als een mobiliteitsgedicht, een abstract visueel verhaal dat het probleem van de huidige auto-industrie aankaart, en de nieuwe oplossing presenteert. Normaal tonen automerken snelheid, of technologische voordelen als selling points. Wij tonen de missie van Lynk & Co om het merk zo te verbinden met de doelgroep die verandering wil en anders wil autorijden.’

De campagne is te zien in Zweden, Duitsland, België, Italië , Frankrijk, Spanje en Nederland. 

Lees ook:

Credits:

Client: Lynk & Co

Agency: HALAL

Managing Director: Roel Oude Nijhuis

Strategy Lead: Alice Farmiloe

Agency Producer & Account Manager: Bethany Papenbrock

Creative Art: Caroline Koning

Creative Copy: Iain Nevill

Design: Bas Koopmans

Production Company: HALAL

Executive Producer: Annemien Lijfering

Producer: Claudia Creebsburg

Director, Concept, Script: Caroline Koning

DOP: Joe Cook

Editor: Martin Heijgelaar / MRTN

Music: Niels den Otter / Audentity

Sound FX & Audiomix: Moritz Staub / Staub Audio

Grading: Joppo @ de Grot

Photographer: Olya Oleinic

Visual Effects: Ambassadors

VFX Supervisor: Bas Moonen

Lead Compositing: Stephen Pepper& Bas Moonen

On-line editor: Peter van Rij

Post Producer: Arjan Eekels

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie