Premium

Het nachtleven is dood. Leve het nachtleven

Biermerk Bud en Vice+ tonen creatieve culturele heropleving van uitgaansgelegenheden rondom de coronarestricties.

Bud en Vice tonen creatieve culturele heropleving van het nachtleven rondom coronarestricties.

Het nachtleven in Nederland is niet meer. De coronacrisis met bijbehorende restricties hebben de uitgaansgelegenheden op de knieën gedwongen en deze het fatale nekschot gegeven. Of zijn er nog enkele overlevenden? Bud X, het culturele platform van biermerk Bud en Vice+, de mediatak van Vice, laten in Bud Night Walks ambassadeurs uit de culturele sector aan het woord die de favoriete plekken uit het Amsterdamse en Rotterdamse nachtleven laten zien, levend in de tijd van nu...

Met de ‘nachtwandelingen’ tonen Bud en Vice hoe ondernemers uit de stedelijke culturele sector hun formules aan het creatieve infuus legden en daarmee tot oplossingen voor de coronarestricties kwamen. 

Advertentie
advertisement
Bud en Vice tonen creatieve culturele heropleving rondom coronarestricties.
Bud en Vice tonen creatieve culturele heropleving rondom coronarestricties. Shamiro van der Geld - Vice

Podium voor positieve verhalen

Bud Night Walks moet een podium bieden voor de positieve verhalen van het nachtleven, door te laten zien dat de verandering ook nieuwe kansen met zich meebrengt. Vice geeft als voorbeeld locaties waar eerst de dansvloer de hele nacht vol stond met feestgangers, deze nu de hele dag bezet wordt door hometrainers en sporters die op gepaste afstand ‘een feestje bouwen’ op de fiets. 

Nieuw leven

In de video’s van het initiatief neemt een gevestigde naam uit het het lokale nachtleven de kijker mee langs meerdere clubs in haar of zijn stad en vraagt de mensen achter deze plekken hoe zij het moment hebben aangegrepen om nieuw leven in de tent te blazen. Zo wordt in de eerste aflevering de voormalige nachtburgemeester van Amsterdam, Shamiro van der Geld, gevolgd terwijl hij uitgaansgelegenheden Lovelee, Sexyland en Marktkantine bezoekt.

Video Bud Night Walks

Kunst als ode aan het nachtleven

Vice zegt dat de video’s een onderdeel zijn van een bredere samenwerking tussen Bud en Vice+ waarbij ook drie visuele artiesten een podium krijgen. ‘Deze artiesten, Floor Rehbach, Lizer van Hattem en Mariah Birsak, maken een kunstwerk voor hun favoriete club en schenken deze vervolgens als ode aan het nachtleven. Van deze kunstwerken worden ansichtkaarten verkocht waarbij 50% van de opbrengst naar de artiest gaat en 50% naar de ‘De Nacht Wacht’, een stichting die zich inzet voor het nachtleven in  Nederland.’

‘Jonge mensen veranderen de wereld’

Jasper Vierboom, creative director bij Vice+ vertelt over de mogelijkheid om positief zaken te veranderen: ‘Wij geloven net als Bud ontzettend in de kracht van jonge mensen om de wereld te veranderen. Daarnaast is Vice onlosmakelijk verbonden met het nachtleven en de culturele sector en vinden wij het daarom belangrijk om hen te steunen.’

Mooie momenten creëren

Caroline Klaassen, senior brand manager Bud wil jongeren inspireren: ‘Het nachtleven verdient het om gehoord en gezien te worden. Bij Bud willen wij juist in deze ingewikkelde tijd de culturele sector en het nachtleven een hart onder de riem steken. Daarnaast blijven wij ons inzetten, samen met Vice, om ambitieuze jonge mensen een platform te bieden en te inspireren om mooie momenten te creëren, waar en wanneer dan ook.’ 

Bekijk de eerste video.

Lees ookBud vernieuwt iconische ‘Whassup’ commercial

Credits:

Agency: VICE+

Creative Director: Jasper Vierboom

Sr. Strategist: Stef van der Heijden

Head of Production: Bram Mengelers

Producer: Loren van der Geest

Director Post Production EMEA: Eefje van der Beele

Project Manager: Sjo Schütt

Account Manager: Jeroen Taskasap

Client: AB InBev, Bud

Marketing Manager Netherlands: Sjors van Drie

Senior Brand Manager Bud: Caroline Klaassen

Brand Manager Bud: Linda Elberse

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie