MassiveMusic maakt wereldwijde sonic identity Randstad

MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld die moet aansluiten bij de merkpropositie 'Human forward'.

Human Forward Randstad

MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld. Het gaat om een merksong en een onderscheidend soundlogo als muzikale ondersteuning voor het merk. De zogenoemde 'sonic identity' moet de in december gelanceerde nieuwe merkpropositie ‘Human Forward’ - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - versterken.

Randstad werd in 1960 in Nederland opgericht door Frits Goldschmeding en heeft altijd de onmisbare waarde van muziek als onderdeel van hun merkidentiteit erkend. Toen Randstad een internationale speler werd, resulteerde dat in het gebruik van het nummer ‘Good To Know You’. Met de recente introductie van hun nieuwe merkbelofte ‘Human Forward’ ontstond de behoefte aan een nieuw op maat gecomponeerd geluid.

De nieuwe identiteit, die geleidelijk wereldwijd wordt ingezet via verschillende kanalen, waaronder UI and UX geluiden voor online notificaties, mobiele alerts, muziek voor social media, TV, radio en evenementen, maar bijvoorbeeld ook ringtones.

Advertentie

Luc van Stiphout, Head of Music & Brands bij MassiveMusic: 'Een jaar geleden gaf Randstad ons een heldere briefing: help het merk versterken door het strategisch inzetten van muziek en geluid. Ze zochten een eigen geluid met de focus op het verbinden van klanten en kandidaten door authenticiteit en emotie. Het resultaat is een nieuwe sonic identity dat zorgt voor consistentie en cohesie van alle touchpoints, zowel extern als intern naar hun 39.000 werknemers die zijn verspreid over 39 landen.'

MassiveMusic begon het creatieve proces met een onderzoek. Daaruit ontstond het idee voor een duet, waarin een man en een vrouw zingen over het samen vooruit gaan en het realiseren van hun echte potentieel, zowel op werk- als privégebied. Een boodschap die Randstad al jaren ondersteund. Het duet breidt zich uiteindelijk uit tot een groot koor dat staat voor Randstad zelf. 'Alle instrumenten en vocalen in de compositie en productie werden geselecteerd om hun warmte, toon en authenticiteit', aldus MassiveMusic. 

Luister hier de nieuwe merksong: 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie