MassiveMusic baseert nieuwe merksound voor Philips op een gloeilamp

Nieuwe ‘sonic identity’ voor reclame- en marketing-uitingen, user interfaces en productgeluiden.

Philips heeft een nieuwe sonic identity, gemaakt door internationaal muziekbureau MassiveMusic voor de herpositionering en nieuwe businessstrategie. Het componeerde daarvoor een palet aan geluiden voor Philips die gebruikt gaan worden in advertising en marketing en in user interfaces en producten.

Het Philips Instrument

Met contactmicrofoons ving MassiveMusic het intieme geluid van Philips’ meest iconische product, de gloeilamp, en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het zogenoemde Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziek-elementen.

Voor alle touchpoints

Het nieuwe Philips-soundlogo, zal vanaf nu alle audio-communicatie voor het merk afsluiten. Daarnaast zijn er veel geluiden voor producten en interfaces ontwikkeld, waarmee er ‘een herkenbare signatuur voor alle touchpoints van het merk Philips’ is, aldus de makers. Hetzelfde geluid is te horen in alle markten, wereldwijd, elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk.

Thomas Marzano, global head of brand experience bij Philips: ‘We vroegen MassiveMusic om het merk Philips te vertalen naar een nieuwe, overzichtelijke set geluiden. Maar samen hebben we uiteindelijk onze sonic brand-identity door het hele bedrijf heen getransformeerd. Dit verandert onze merkherkenning compleet.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie