Premium

RTL4 ruim winnaar in september

RTL4 stak in september ver boven de andere zenders uit. Gemiddeld scoorde de zender ook beter dan in het eerste halfjaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In week 39 (22-28 september) scoorde RTL4 in de doelgroep 20-49 zijn beste marktaandeel van de gehele maand: 22,3 procent. Met een gemiddelde van ruim 21 procent behaalde RTL4 een hoger marktaandeel in september dan in de periode januari-mei , toen het gemiddelde 19,7 was.

De zenders van RTL zijn samen ook ruim marktleider. In week 39 was het gezamenlijke aandeel 36,0 procent.

NPO en SBS
Het aandeel van de Ster (NPO) was in week 39 met 22,4 0,6 procent lager dan de week ervoor. De SBS-zenders bleven redelijk stabiel met 19,4 (+0,1). De BrandDeli-zenders zagen het aandeel fors groeien van 8,3 naar 9,9.
NPO1 was de tweede zender in week 39 met een aandeel dat 1 procent hoger lag dan de week ervoor: 14,3. SBS6 begon de septembermaand goed, maar zakte geleidelijk wat weg. In week 39 kwam de zender uit op 8,4 (was 8,6, maar in week 36 nog 9,8).



Best bekeken
Best bekeken programma van de week was weer The Voice of Holland met 1.162 miljoen kijkers. Dat is iets meer dan in week 38. Het 8 uur Journaal heeft een plekje in de top 5 (totaal) veroverd.



Uitgesteld kijken
Flikken Maastricht (NPO 1) werd wederom het meest uitgesteld bekeken (dat is al de hele maand september zo): 275.000 kijkers. Nieuwe Buren volgt met 218.000 kijkers.


Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie