Volkswagen en Monsterboard winnen goud bij Effies 2000

De Volkswagen-campagne van Result DDB en Monsterboard: Go! Go! Go! van Schaeffer Wünsch Has zijn afgelopen dinsdag in de Amsterdamse discotheek Escape als effectiefste reclamecampagnes bekroond met een gouden Effie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het enige bureau dat twee Effies in de wacht sleepte, was KesselsKramer, het kreeg zilver voor Ben en brons voor Het Smartlappenfestival. Van de 68 inzendingen - in ’99 waren het er 57 - werden er eerder 15 voor de reclame-effectiviteitsprijs van Vea/BVA genomineerd.
Volgens de voorzitter van de Effie-jury, voormalig KPN-topman Wim Dik, was het aantal inzendingen niet alleen groter dan vorig jaar, maar ook waren ze ‘inhoudelijk beter’. Er vielen er uiteindelijk negen in de prijzen. Behalve de bovengenoemde adverteerders kregen Amstel (PMSvW/Y&R), Libertel (FHV/BBDO) en de KNGF-case zilver. Brons was er, afgezien van Het Smartlappenfestival, ook voor Unox Knaks en Hallmark.
De middag werd aan elkaar gepraat door Sonja Barend.

Foto: Suzanne Ekel van Monsterboard bedankt Mark Aink van Schaeffer Wünsch Has voor de samenwerking en de ‘briljante ideeën’. Als gevolg van internationale beslissing wordt het Monsterboard-account voortaan behandeld door....

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie