- Lees ook: De Winter en Koop lanceren Hugo23
Het Amsterdamse productiebedrijf en galerie Hugo23 breidt uit tot een creatief bureau dat zich volledig richt op campagnes en content voor de culturele sector. Creatief en copywriter Rogier Cornelisse sluit zich aan bij oprichters David de Winter en Menno Koop als derde partner.
De Winter en Koop startten Hugo23 in juni 2023 als productiebedrijf en kunstgalerie in Amsterdam-West. Cornelisse exposeerde er eerder dit jaar zijn 'Dagvogels'-tekeningen, waaruit het plan ontstond om samen verder te gaan. De Winter en Cornelisse werkten al vaker als creatief team, onder meer aan campagnes voor Hema, het Van Gogh Museum en de Parool-rubriek Toen we daar zo zaten.
Kunst en cultuur
Met de nieuwe stap richt Hugo23 zich nadrukkelijk op klanten in de culturele wereld: musea, festivals, uitgeverijen, fondsen, theaters en muziekgezelschappen.
'We zitten alledrie al lang in het reclamevak, maar ook in de kunst', zegt De Winter. 'We schilderen, tekenen, schrijven en maken animaties. Het is logisch dat we nu onze focus verleggen naar een sector die dezelfde taal spreekt.'
Cornelisse vult aan: 'Kunst en cultuur zijn geen luxe, maar essentieel voor verbinding en verbeelding. Met elke campagne willen we daar iets aan bijdragen.'
Makersliefde
Volgens producent Menno Koop blijft Hugo23 dichtbij zijn oorsprong als 'maakplek': 'We doen veel inhouse –van illustratie en design tot regie en edit - waardoor we efficiënt en met korte lijnen kunnen werken. Die makersliefde zullen opdrachtgevers uit de culturele sector herkennen.'
De drie partners beschikken samen over ruime ervaring: De Winter werkte sinds 1996 als artdirector en regisseur, Koop was producent bij onder meer Thed Lenssen en is medeoprichter van Bäst Films, en Cornelisse werkte als creative director bij CCCP, Yune en Heldergroen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu